divendres, 30 de gener del 2015

La fira de la Candelera, 164ª edició.


Ahir dijous 29 de gener vaig tenir l'oportunitat d'assistir a un dels nombrosos tastos que es fan a Molins de Rei en el marc de la Fira de la Candelera gràcies als Gastroblocaires i a en Jordi Beumala, promotor gastronòmic i autor del blog Tot és bo el que l'olla cou. Un maridatge de cava i bacallà a càrrec Caves Recaredo.


Fira de la Candelera


Fira de la Candelera

El millor del tast com sempre van ser les persones, vaig poder gaudir de la companyia de dos bloguers d'aquells que catalogaria, si se'm permet, de bona gent. Parlar amb gent a qui agrada parlar de gastronomia sense esnobismes i de manera planera sempre em fa sentir a gust. En Manuel, autor del blog El cocinillas, el vaig conèixer a finals de novembre al Beerstroming que va organitzar Brew home, encara que ja el seguia per la xarxa, em va agradar poder compartir aquella vetllada perquè vaig poder comprovar que de cervesa en sabia un munt i que no anava de res. L'altre bloguer era en Jordi, que va ser qui ens va rebre, va ser molt atent amb nosaltres i de seguida vaig tenir la sensació que ens coneixíem de tota la vida. 

Anem per feina i parlem del tast. 
La sensació d'entrada és que Molins és un municipi molt actiu. L'espai on es feia el tast és l'anomenat punt de comerç del Mercat municipal de Molins de Rei. Una aula amb cuina força gran que, gràcies a un circuit tancat de TV, permet un aforament considerable. Preguntant a en Jordi si tenien una programació estable de tallers (deformació professional), em comentava que malgrat ser una aula molt aprofitada no tenien una programació com a tal. Organitzen jornades gastronòmiques, presentacions de productes, tastos,...però no tallers setmanals. Jo des d'aquí els ho recomano, cada vegada hi ha més gent a qui agrada la cuina i no només això, el tallers són una oportunitat per trobar-se amb gent, compartir històries i recuperar bons hàbits,...

El tast:

L'espai era ple a vessar, sembla que els molinencs no tenen mandra de sortir de casa si l'activitat s'ho val. 
Teníem 4 caves bruts i 4 platillos de bacallà. Uns caves definits pel sumiller com a caves gastronòmics, caves per menjar amb un bon pernil si cal. Caves per prendre a 6º/8º. Els vam prendre amb una copa, que tot i no ser la més glamurosa, permetia que el cava s'expresses, em va agradar aquest concepte.


El primer cava, el Terrers, va acompanyar un bacallà al pil-pil. Un cava àcid, secant i mineral (paraules del summiller).


Fira de la Candelera

Fira de la Candelera

Fira de la Candelera


El segon el Brut de Brut el vam degustar amb el bacallà amb musselina d'all.

Fira de la Candelera

Fira de la Candelera


L'Intens Rosat amb el bacallà a la llauna.

Fira de la candelera

Fira de la Candelera


I el Reserva Particular amb el bacallà amb samfaina.

Fira de la Candelera

Fira de la candelera

Sense ser cap entesa en cava us diré que el més sorprenent per mi va ser el cava rosat, em va semblar estar bevent un vi rosat dels de l'Empordà, del que tant m'agrada prendre quan arriba la caloreta.

I pel que fa la bacallà em quedo amb el bacallà amb samfaina. Estava deliciós, una samfaina de categoria.

La cuinera (no vaig poder sentir bé el seu nom) va sortir al final a saludar, humil, excusant-se, dient: s'ha fet el que s'ha pogut. Doncs s'ha fet molt bé, li hagués dit, no és fàcil servir alhora tants platillos. Com en som de patidores les cuineres a vegades!!!


Fira de la Candelera



I per acabar una mica d'història:

Molins de Rei ha sabut mantenir viva la Fira de la Candelera al llarg de 151 anys. L'agricultura és el fil conductor i l'origen d'aquesta festa que s'ha mantingut al llarg dels anys, i alhora ha anat incorporant diferents canvis i novetats, i ha sabut combinar tradició i modernitat, que són els dos elements que caracteritzen aquest esdeveniment firal. La Fira és, d'una banda l'exponent d'un bon nombre de sectors que abracen aspectes molt diversos de l'economia: planter i jardineria, maquinària agrícola i de jardineria, cavalls i bestiar, vins, alimentació, comercial i industrial, de l'automòbil, brocanters i col·leccionisme, artesania i encants, ecologia, arts; i, d'altra, és el marc on es desenvolupen diferents activitats socioculturals i lúdicofestives: el pregó amb què s'inicia l'esdeveniment, les jornades agràries, el típic esmorzar de traginers, els concursos, les exposicions, els concerts, els espectacles teatrals, les presentacions de llibres, els castellers, les ballades de gegants, la botifarrada popular, activitats relacionades amb el mon del motor, etc.; completen el que la vila ofereix a molinencs i forans. Cal ressenyar també la participació dels més petits en la fira jove i de les entitats i associacions de la vila amb estands propis, així com les activitats relacionades amb el món del motor i el parc d'atraccions.

Per no perdre-s'ho, vaja!!!

I si sou Instagramers aficionats aquesta és la vostra.

Fira de la Candelera



Fira de la Candelera


Sortint del tast, i de camí al cotxe, tornàvem plegats xerrant i compartint anècdotes de bloguer, just abans de la ventada. La fira tancada em recordava aquells mercats medievals que organitzava el meu pare i em feia pensar que en essència tinc molt d'ell. M'agrada el carrer, m'agraden les fires i les mercats, m'agraden els firaires....


6 comentaris:

  1. Genial Àgata!
    Per mi va ser un plaer comptar amb vosaltres i descobrir-vos la fira que els molinencs tant estimem.
    Un petonarro i fins la propera
    Jordi

    ResponElimina
  2. Quina bona crònica, Àgata. I que ràpid l'has penjat! Ja sembles com nosaltres, els periodistes, que premiem la immediatesa!! ha ha ha. Subscric tot això que dius, que el millor d'aquestes trobades és la gent, i que les cuineres pateixen rere els fogons quan s'ha de servir a tanta gent... es nota qjue t'ho vas passar de meravella! Jo hi vaig anar l'any passat i també en vaig quedar encantada, dels tastos. Enguany tornarem a molins, però només a la fira, que amb la nena es fa més difícil, això dels tastos... he he he. El paràgraf final, amb aquesta reflexió al voltant del teu pare... m`ha tocat, que bonic això que dius. Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si noia, estic productiva de nou, ja saps que en això d'escriure per plaer hi ha alts i baixos. Però gràcies perquè ja saps que no soc més que una aficionada i les felicitacions venint de tu són un luxe, De fet aquell dia comentava amb en Jordi i en Manuel com ens vas encoratjar a la Sílvia i a mi a seguir amb el blog, els teus comentaris sempre eren i són una injecció d'optimisme. Gràcies bonica i petons a l'Arlette.

      Elimina
  3. Un post genial, lleguin-lo ha semblat estar vivint-lo. Bé ja se que no es pot comparar.
    Crec que en vareu gaudir moltísim.
    Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, jo vaig estar molt a gust. M'agrada anar coneixent mica mica aquesta família bloguera i sentir que podem gaudir junts de la cuina i el bon viure.
      Una abraçada

      Elimina

Ens agrada saber la teva opinió, gràcies pel teu comentari.