dilluns, 8 de febrer del 2016

Patates farcides de carn



Tornem a les receptes de la meva estimada tia Conchín. I és que des que ve la meva filla a menjar a a casa he hagut de recuperar menús i plats per garantir que fem uns àpats variats i equilibrats a l'hora de dinar. Aquesta és una de les receptes que fa temps tenia ganes de fer, és una de les seves especialitats i una de les que enyoro més.
Ella és molt d'olla Express, fins i tot hi cou el flam.. Jo aquesta vegada no he pogut fer-la amb la Express perquè he d'anar a canviar la vàlvula fa dies i mai no trobo el moment, però no patiu que us l'explicaré de les dues maneres, només canvia el temps.

Som-hi.

Ingredients per 6 persones
1/2 kilo de carn magra picada
2 tomàquets de branca
2/3 patates mitjanetes per persona 
2 ous
4 alls
julivert
pinyons
pimentón
pebre blanc
maizena
oli
sal
un got de vi blanc
ciboulet
aigua o brou de pollastre



Fregiu un all a la paella amb una mica d'oli amb pell i tot i de seguida que el veieu daurat reserveu-lo. A continuació saleu la carn i fregiu-la també, fins que perdi el color rosat. 


Ara afegiu el tomàquet ratllat i el pebre blanc i quan perdi l'aigua apagueu.
Feu una picada amb els alls crus, l'all fregit, els pinyons i el julivert i afegiu a la carn amb tomàquet. A continuació afegiu-hi els ous sense batre. Remeneu bé per tal que tot s'integri.
Peleu les patates, netegeu-les i buideu-les amb un cullera (n'hi d'especials per fer aquesta operació que us seran molt útils a la cuina). Jo he preferit fer-les tombades perquè si les feu dretes correu el perill que un cop a la cassola s'us tombin. La meva tia les fa verticals, això sí.


Ompliu les patates amb la mescla i col·loqueu amb cura les patates a la cassola, la meva tia en fa pisos, com si fossin castells, jo no he gosat....


En una paella a part fregiu uns segons un polsim de pimentón i una cullerada de maizena  (compte que si us passeu es farà amarg), de seguida afegiu un got i mig d'aigua, o de brou si en teniu. Quan bulli aboqueu amb cura a l'olla on teniu les patates i tot seguit aboqueu també un got de vi. 
Tot plegat ha de coure 20 min en olla express a foc moooooolt suau o 40 min en cassola normal a foc moooolt suau també i ben tapat (Si la fem amb olla normal potser caldrà el doble de líquid, tingueu-ho present).


Per donar-hi un to verd i aportar frescor al plat podeu ratllar-hi una mica de pell de llima per sobre i posar-hi ciboulet trinxat ben fi. (Ara es porta molt..... Però ja us puc dir que la meva tia us aixecaria una cella,....)
Serviu i gaudiu. A mi m'encanta aixafar-ho tot i menjar-me el puré que en resulta, però això va a gustos.


Us confesso que m'hi ha faltat suquet avui, de tot se n'aprèn. Recordeu que és important que quedi caldet al fons de l'olla per emplatar i que quedi tot més melós. Malgrat tot us he de dir que n'hem gaudit molt.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Ens agrada saber la teva opinió, gràcies pel teu comentari.