dimarts, 22 de gener del 2013

Croquetes d'espinacs amb salsa de iogurt a la menta

Àgata Albero




La setmana passada quan em va arribar la comanda de La Línia Verda vaig veure que teníem uns espinacs preciosos i vaig començar a buscar receptes per variar una mica el menú. Quan em porten la caixa amb fruita i verdura ecològica, malgrat que en se el contingut, sempre és un misteri què en farem amb les verdures; i de fet m'agrada perquè és la manera de menjar producte de temporada i fer més variat el menú. Darrerament dels espinacs n'he fet truita o els he fet amb beixamel. 
Remenant els llibres que tinc per casa vaig trobar a 'El libro esencial de la cocina vegetariana' aquestes croquetes que us recomano molt i molt. 

Ingredients per 18-20 unitats

Les croquetes:
1 tassa i mitja d'arròs (uns 300gr)
250 gr de formatge feta esmicolat
1/4 de tassa de formatge parmesà ratllat 
2 ous batuts
1 all premsat
2 cullaradetes de ratlladura de llimona
1 ceba tendra picada
1 manat d'espinacs (250 gr un cop bullits i escorreguts)
1 cullerada de anet o julivert picat
pa ratllat
2 ous més batuts per l'arrebossat
oli per fregir

La salsa de iogurt a la menta:
200 gr de iogurt
2 cullerades de menta fresca picada
2 cullerades de suc de llimona
sal i pebre negre acabat de moldre

Fem bullir l'arròs amb aigua i sal fins que estigui cuit. L'escorrem, el passem per aigua freda i  el tornem a escórrer.






Barregem els formatges, els ous, l'all, la ratlladura de llimona, la ceba, els espinacs bullits i  ben escorreguts i l'anet en un bol gran.











Amb les mans humides fem 18 porcions i fem la forma de la croqueta allargada; les col·loquem en una safata, les tapem amb paper film i les deixem reposar dins la nevera 30 minuts. Feu-les més aviat grossotes. (o no)




Arrebossem les croquetes amb ou i pa ratllat (o el arrebossat que us vaig comentar a la recepta de croquetes de pollastre a l'ast).




Les tornem a posar a la nevera mitja hora més.

Prepareu la salsa, només cal que barregeu els ingredients dins d'un bol i la poseu a la nevera.




I ara només cal fregir-les amb força oli, escorre'n l'oli sobrant i servir-les amb la salsa a part per qui se'n vulgui posar.




Nota: Feu que quedin ben rosses per tal que estiguin cruixents i ben cuites per dintre.

Per cert que avui n'hi ha un que se les ha endut per dinar a la feina. Amb la salseta a punt i tot....




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Ens agrada saber la teva opinió, gràcies pel teu comentari.