dimarts, 17 de març del 2015

Merengues amb maduixes

Àgata Albero

maduixes

Temps de maduixes als mercats, encara venen de lluny, encara no n'hi ha del maresme, però ja se sap, tenim pressa, volem maduixes tot l'any. Reconec que jo també he pecat, són tan boniques i donen tant de joc. Amb un quilo a casa fem curt de seguida així que la darrera vegada en vaig comprar quilo i mig.

Dissabte tarda, fa fresqueta i plou, jo ho tinc clar, fem un pastís, busquem una recepta xula, fa dies que vull fer pastís de llimona però la idea als de casa no els ha semblat massa atractiva, remeno llibres i apareixen davant meu, quasi bé fent-me l'ullet, unes postres amb maduixa. Fet, ens hi posem!!! S'ha de fer merenga i no n'he fet mai, em fa il·lusió aprendre a fer coses noves, sóc un aprenent, ho reconec.

La recepta surt del 'Libro esencial de la cocina vegetariana' (Ed. Könemann), un llibre fet a Alemanya que et fa salivar, té unes receptes increïbles, i les fotos són brutals.

De les postres d'avui al Comidista n'hi dirien Jetapostre, jo no hi estic massa d'acord, trobo que la senzillesa és magnífica i no cal que ens passem moltes hores a la cuina per gaudir d'una bona menja. Però tot són opinions... les d'avui són, com de costum al nostre blog, senzilles i boníiiisimes.


Recepta amb maduixes


Ingredients
4 clares d'ou
250 gr de sucre
500 gr de maduixes
315 ml de nata muntada

1. Pre-escalfeu el forn a 150º. Unteu amb mantega o oli dues safates pel forn.
Agafeu paper de forn i dibuixeu-hi 12 cercles de uns 8 cm de diàmetre, jo ho vaig fer amb un cèrcol d'emplatar. Retalleu els cercles i col·loqueu-los a les safates, ja veureu que el greix fa que quedin ben enganxats. Avui ha estat el Bruno l'encarregat de fer cercles.


Recepta amb maduixes

2. Separeu les clares del rovell, feu servir les mans, la clara s'escorre entre els dits i el rovell no cau ni goteja. (Aquest truc me'l va ensenyar l'Alícia, una de les super-cuineres de l'Espai Cuina'm).
Bateu dins d'un bol net i sec i feu-ho amb la batedora elèctrica per aconseguir el punt de neu. Mica en mica aneu afegint el sucre fins que quedi uns mescla llustrosa i espesa.
Escampeu una capa fina de merenga sobre els cercles de paper, penseu que creixerà...a mi em va quedar massa gruixut i després, per muntar el plat i per menjar, es fa complicat.
Enforneu uns 40 minuts.


Recepta amb maduixes

Recepta amb maduixes

Recepta amb maduixes

A mi em va sobrar força merenga i no me'n vaig poder estar, vaig fer-ne de gruixuts per menjar sols, sense més. Són tan bonics...


Recepta amb maduixes

Recepta amb maduixes



3. Bateu la meitat de les maduixes prèviament rentades, tasteu i afegiu sucre si ho creieu convenient. 


Recepta amb maduixes

Talleu la resta de maduixes, menys 2, a rodanxes i barregeu amb la nata.
Per emplatar, feu sandvitxos de maduixes amb nata amb els discos de merenga. guarniu amb la salsa de maduixa i les dues maduixes sobrants tallades com us sembli més decoratiu.


Recepta amb maduixes

Recepta amb maduixes

Nota: Podeu preparar les merengues i la salsa amb temps, inclús el dia abans.

Amb els rovells he fet unes natilles que us explico un altre dia, potser per Sant Josep, que és dijous.


Petons de colors!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Ens agrada saber la teva opinió, gràcies pel teu comentari.