diumenge, 19 d’agost del 2018

Amanida alemanya. Kartoffelsalat

Àgata Albero Miralbell

Amanida de patata. Kartoffelsalat.

Bones família! Avui és Sant Marià! T'estimo papà.

Ja sabeu de la meva fal·lera per les amanides, sobretot ara a l'estiu crec que són un plat únic que soluciona qualsevol àpat.

Ahir vaig preparar amanida russa (tinc pendent penjar-vos la recepta) i avui volia fer la alemanya, la versió que en faig, es clar. Tinc entès que a Alemanya en tenen diverses versions i intueixo que seria una d'aquelles receptes de cuina d'aprofitament que tan ens agraden a la Sílvia i a mi.

Com sempre us recomano que els ingredients siguin de primera, canvia molt si es fa amb bones patates i bones salsitxes. 

Un consell: Feu-la pel matí i aneu a la platja o al riu, quan torneu un esperarà un amanida fresca a la nevera que és molt d'agrair. 

Anem-hi:


Ingredients per a 4 persones (i per que en sobri una mica)
8 patates petites (les de Prades, les Kennebec)
4 ous durs
6 cogombrets amb vinagre
8 cebetes amb vinagre també
tàperes al gust
4 salsitxes de Frankfurt

Per la salsa
maionesa
mostassa l'ancienne




Procediment
Bulliu les patates amb pell fins que punxant-les siguin toves però no massa. No volem que es desfacin.




Deixeu-les refredar.
Bulliu els ous fins que siguin durs i deixeu-los refredar també.
quan siguin fredes les patates peleu-les i talleu-les a trossos desiguals, una mida que sigui agradable de menjar d'una sola cullerada.
Talleu els cogombrets a rodanxes i tireu-los per sobre.

Amanida de patata. Kartoffelsalat.

Afegiu les cebetes i les tàperes, tal qual.

Amanida de patata. Kartoffelsalat.

Peleu i talleu els ous, afegiu-los.

Amanida de patata. Kartoffelsalat.

Passeu les salsitxes per la paella amb un rajolí d'oli. Talleu-les a rodanxes i afegiu. 
Barregeu 4 cullerades soperes de maionesa amb una de mostassa.

Amanida alemanya. Kartoffelsalat.

Afegiu a l'amanida i remeneu.
Poseu-la a la nevera i deixeu que es refredi.
Gaudiu-ne!

Per cert, us presento el meu jo fet de ganxet, la meva amiga Cristina Freixas em va fer aquest cuinereta tan preciosa per Nadal, un dels regals més bonics que m'han fet mai. Avui us ha emplatat ella l'amanida.

Amanida de patata. Kartoffelsalat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Ens agrada saber la teva opinió, gràcies pel teu comentari.