divendres, 31 d’agost del 2018

Pizza de sobrassada amb figues

Àgata Abero Miralbell


Com bé sabeu aquests darrers dies d'agost han estat profitosos, anar a fer un volt té premi, us deia. 
Figues de la Figuera

Un dia móres i l'altre figues, i d'aquí ben poc raïm moscatell. De les móres em vam fer la super melmelada que tan ha triomfat, i de les figues em venia de gust fer-ne algun altre preparació. 

Pensant pensant em va venir a la memòria la sobrassada d'en Jos;  suposo que ara voldreu saber qui és aquest Jos? Doncs és la parella d'una de les meves dues Raquels més estimades i té parada i obrador a la Boqueria. La seva parada és de les de fa més de 50 anys, és la Cansaladeria Bertran Mascarell. Però perdoneu, que no us he dit encara que hi té a veure el Jos en aquesta recepta, i és que un dia vaig tastar la seva sobrassada amb figues, la que el.laboren al seu obrador, i va ser un descobriment que encara ara recordo, i d'això ja deu fer uns 10 anys. Us la recomano molt!!! La parada ,per cert és a tocar el Pinotxo, no té perdua, vaja!

Així que ja ho teniu, la combinació de sobrassada amb algun ingredient dolç sempre triomfa, jo de petita la menjava amb sucre i a Mallorca sempre he vist que els agrada fer-ho amb la mel.

D'aquí surt la meva proposta d'avui: Pizza de sobrassada amb figues


Ingredients
8/10 figues
4 rodanxes de sobrassada ibèrica
1 paquet de boletes de mozzarella
Formatge cabra cremós
salsa de tomàquet
massa de pizza 
orenga

Procediment
Pre-escalfeu el forn a 220º.
Estireu la massa de pizza. 
A continuació escampeu el  tomàquet fregit però sense arribar a les vores, deixeu un dit sense salsa.
Repartiu de manera orgànica la sobrassada a pessics, les figues a rodanxes, les boles de mozzarella i les rodanxes de formatge de cabra.
Espolseu l'orenga.
Coeu al forn 10-12 minuts.
Gaudiu d'aquest pecat!!

Pizza de figues amb sobrassada

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Ens agrada saber la teva opinió, gràcies pel teu comentari.