dimarts, 30 d’abril del 2013

La fideuà per la Míriam

Sílvia Manzano




Ai,ai ai quina fideuà, els de casa no paren de demanar-la, però aquesta vegada, la dedico a la meva germana petita, la Míriam, que a més treballa amb mi, i me l'estimo com si fos una filla gran, perquè la veritat és que la vull protegir, massa, a vegades, no se si li faig de mestressa, de mare o realment del que sóc, la seva germana gran. És per això que aquesta li dedico a ella que se que li encanta que li faci....Míriam aquesta va per tu, guapa!!!

És una fideuà molt senzilla de fer, el secret és el fumet, que una cop fet, el congelem i sempre tenim a punt una bona fideuà o un bon arròs caldós.

Jo en aquest cas el diumenge passat tenia congelat fumet i vaig convidar-la a una bona fideuà, aquesta que ara us presento per tal que pogueu gaudir-ne amb els vostres convidats.

INGREDIENTS

- 2 sípies, o 4 calamars petits o el què tingueu

- 4-5 gambes per persona, depèn de la mida

- 1 litre de fumet

- ¼ de fideus del nº 2

- 4 dents d´all, 4 cullerades d´oli, sal

Aquests ingredients són per 3-4 persones, és per que us feu una idea amb un litre de fumet i un paquet de fideus el que podeu fer, després vosaltres mateixos l'adapteu als vostres comensals. 





Fàcil, fàcil....poseu a la cassola l´oli i dos alls, quan estigui i en 1 minut hi tireu les gambes, les saleu una mica, volta i volta i les traieu, en aquest oli i tirem la sípia ja tallada a daus mitjans i la deixeu que es vagi fent, aprofitem i traurem els alls que segurament ja s'hauran torrat. Mentre es va fent la sípia i anem donat voltes durant aproximadament uns 8 minuts a foc mig, pelem les gambes que ja hauran refredat i les continuem reservant. 








Passats els 8 minuts i quan vosaltres ja veieu que la sípia ha enrossit, tirem els dos alls restants, i el paquet de fideus....ara si, no podem treure la vista de damunt, anem donant voltes als fideus perquè es torrin una miqueta, 

vigilant que no es cremin del tot. 




Aproximadament jo calculo que seran uns 4-5 minuts mes. Quan veiem que ja està hi tirem el fumet, jo intento esclafar i d'aquesta manera és mes ràpid, però sino, no passa res li tireu directament. El movem perquè es vagin bullint els fideus, afegim sal al gust. 



Passats uns 5 minuts que ja veiem que han bullit hi tirem les gambes ja pelades......si veiem que els fideus encara no estan al dente i s'han begut tot el fumet, li podem afegir una mica d'aigua, rectifiquem de sal.....i llestos. 



Jo personalment si la faig al moment una vegada apagat el foc, ho tapo amb un drap de coto i ja veureu com pugen els fideus passats uns 10 minuts. També es pot fer al mati i simplement gratinar al forn perquè es torrin els fideus, però nomes 5 minuts, inclús podeu posar una fina capa, almenys en una part d'allioli i a gratinar,  us quedarà exquisit. 







QUINA FIDEUÀ!!! Voleu sorprendre als vostres comensals???

Per l'estomac enamorem i per el paladar conservem.....si, si conservem la passió per Als nostres comensals a l'hora de gaudir de la nostra cuina. Ummm gaudiu al màxim.

9 comentaris:

  1. Quina fideuà més bona que ens porteu avui! Tot un luxe de plat!!! Ha quedat fantàstica i fa tota la pinta d'estar boníssima!! :P

    Un petonet!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Cristina, es molt senzilla de fer, t´animo a que la facis per als teus comensals.
      Gaudeixis d´un precios dia, l´Agata i jo estem molt agraídes per els comentaris de suport per continuar cuinant per tots vosaltres.
      Una forta abraçada111

      Elimina
  2. Quina fideuà, Àgata! També tinc una germana petita i em passa com a tu. De tant protegir-la m'ha acabat dient "mama petita"! he he. Li has fet una fideuà estupenda. Petons

    ResponElimina
  3. Gràcies Marina
    a mi la meva germana ja directament hem diu "mami"
    petons, Silvia

    ResponElimina
  4. Ohh! una fideuà molt completa! a casa les diferenciem, les que fem només amb brou són les de pobre, jajaja

    ResponElimina
    Respostes
    1. ja,ja,ja,ja....a vegades s´ha d´improvitzar, es per aixó que intento tenir fumet fet i anar rescatant del congelador...

      una forta abraçada!!!!

      Elimina
  5. Una bona fideuà!!! a casa ens agrada molt. Jo també tinc una germana petita, setze anys menys que jo... entenc perfectament el que dius!
    Petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. hola!!! quina casualitat, la meva es 15 anys menys que jo!!
      el tracte matern es inevitable.
      petons i gràcies per ser-hi!!!

      Elimina
  6. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina

Ens agrada saber la teva opinió, gràcies pel teu comentari.