dissabte, 27 d’abril del 2013

El mercat central de Budapest

Àgata Albero

Com m'agraden els mercats!!!! Un dels regals d'aniversari que més he gaudit va ser el viatge a Budapest. Per mi una descoberta amb signes d'admiració: història, música, gastronomia, arquitectura, banys termals, natura... Ara mateix hi tornaria. I és clar un cop allí no cal que us digui que anar a mercat va ser un dels meus moments estelars, vam anar al mercat més important de Budapest, el Mercat Central, el que és a tocar al pont de la Llibertat, a la banda de Pest. Que per cert, creuant-lo hi trobem el famós balneari Gellert, quan en veieu una de les piscines principals segur que us vindrà a la memòria aquell anunci del cuerpos danone, ja ho veureu.

Bé, el mercat és una d'aquelles delícies que no us podeu perdre. El van inaugurar l'any 1897 i és el mercat cobert més gran de Budapest. Per mi la particularitat, a part dels productes que sempre mostren la gastronomia pròpia de manera evident i amb molta gràcia, em va encantar el pis de dalt, una gran balconada amb vistes a les parades amb quioscs de tota mena on es poden menjar bé de preu plats hongaresos de veritat. El més probable és que acabeu compartint taula amb algun hongarès o amb algun estranger, la proporció és a parts iguals. Goulash, sopes de tota mena, Langos (crèpes fetes amb massa de xurro), vi calent, salsitxes, hamburgueses moolt bones, i una infinitat de plats deliciosos. I sempre, amb la paprika present a cada plat, són de picant els hongaresos.
















5 comentaris:

  1. A mi també m'encanten els mercats, i aquest el vaig visitar per primera vegada fa ja 24 anys???? uff... pel que veig les coses que es venen han canviat una mica, je, je.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres deuria ser mooolt diferent. Per cert, m'encanta el teu blog.

      Elimina
  2. Dels mercats m'agrden els colors i les olors, tot és tan intens!

    ResponElimina
    Respostes
    1. I tant!!! Jo sóc una enamorada dels mercats i mica en mica n'estic fent fans als meus fills.

      Elimina
  3. M'encanten els mercats!!!
    Tens un premi al meu blog.
    Chus.

    ResponElimina

Ens agrada saber la teva opinió, gràcies pel teu comentari.