dimarts, 9 d’abril del 2013

La quiche de la Laura


Sílvia Manzano



És una recepta, que confesso, que quan sents el nom et penses, que segur que es una recepta tan complicada com el nom. Jo vaig esbrinar que no. És una recepta, que la Laura, una clienta habitual (ja ja ja) va compartir amb mi, i ara amb tots vosaltres. 

És una plat que fa que les meves filles, sobretot la Susi, es tornin boges quan dic que la faré, la veritat que és com si fos la salsa carbonarà en un pastis salat.

I com sempre, seguint el meu mètode pràctic, s'elabora al forn, mentre s'aprofita per fer qualsevol altre cosa com pot ser compartir una taula de tertúlia amb la família quan arribes de treballar.

Doncs mentre us escric la recepta, la poso al forn, ja veureu quina sorpresa per la família quan la vegi.

Ingredients:

- 1 lamina de pasta brisa, jo utilitzo moltes vegades la de full.

- 150 gr. De Bacon fumat

- 150 gr. De formatge ratllat, jo prefereixo l´emmental francès

- 3 ous

- 1 ampolla de crema de llet de 200ml.

- Un motlle rodó, és millor de vidre. 


Encenem el forn, perquè es vagi posant calent a 220º per la part de baix, de moment. 

Mans a l'obra, estenem la làmina de pasta brisa o de full al motlle de vidre, jo aprofito el paper de parafina que porta perquè no s'enganxi al forn. 
Estenem el bacon tallat a tires curtes al fons, damunt el formatge ratllat i seguidament batem els ous junt amb la crema de llet, a part, i l'afegim per damunt del bacon i el formatge....i llestos cap al forn. 





El forn el baixem a 180º, sempre només la part baixa i la safata del forn al mig. I cap a dintre. Jo amb el meu forn, aproximadament uns 25 minuts, però ja sabeu que cada forn es un món. Us recomano que als 20 minuts mireu de punxar-lo amb un ganivet i si surt sec ja és llest, sinó el deixem 5 minuts més. 



Els últims 5 minuts estaria be, engegar la part de dalt perquè es dori una mica i així quedarà torradeta, això va a gustos.....ja veureu quina explosió de sabor per el paladar.

És un sopar complet: hidrats, proteïna, làctic, i molta energia positiva. Si us en sobra per l’endemà, està genial. Una entrada extra d'energia per la família.

Moltes vegades, de res serveix ajudar a qui no vol la teva ajuda, però si els portem una quiche i compartim taula junts......el paladar ho agrairà, i com a mínim ofereixes una estona de bona companyia. Ho intentem????



2 comentaris:

  1. Les quiche són fàcils de fer i sempre queden boníssimes. T'ha quedat molt ben cuita, i té una pinta! petonets.

    ResponElimina
  2. moltes gracies Marina, si que son fàcils i tan bones!!!! ideals per qualsevol moment
    un petonas!!!

    ResponElimina

Ens agrada saber la teva opinió, gràcies pel teu comentari.