diumenge, 27 de gener del 2013

Bacallà amb allioli

Sílvia Manzano



Aviat tindrem la quaresma aquí, queden pocs dies per carnaval i després, ja se sap, a fer bondat com mana la tradició. Així que a partir d'avui anireu trobant receptes i escrits relacionats amb el bacallà, la botifarra d'ou, les truites,.... Ens agradarà molt que ens envieu les vostres receptes i suggerències també.

Jo de moment us ofereixo aquesta que no té cap secret, bacallà amb allioli, tal qual, us he de dir que és una recepta que a la meva parada la ofereixo moltíssim. Trobo que és tan senzilla  i és tan profitós el resultat que sempre m'ha agradat compartir-la. Ara us ho demostraré. 

Ingredients per 4 persones

- 4 talls de bacallà, jo he escollit suprema, però qualsevol part és bona.

- 4 cullerades d´oli

- 2 cullerades soperes de farina blanca

- ½ kg de patata i ceba fregida, jo en aquest cas he escollit un preparat que ja tinc a la tenda, però sinó amb 2 patates mitjanes i una ceba no molt gran ja farem.

- Allioli 


Doncs ja veieu que els ingredients són mínims...qui és que no pot tenir a mà tot això i  de passada sorprendre als de casa? 

- Pre-escalfem el forn a 180º-200º, mode gratinador.

- Posem l'oli a escalfar i talleu les patates i la ceba a làmines, com si anéssiu a preparar la truita de patates. Les poseu a la paella a foc lent i que es vagin fent (uns 20 minuts).


- Escorrem la barreja amb un colador i l'aboquem de base dins una safata que posarem després al forn. 

- Mentres, enfarinem els trossos de bacallà i procedim a fregir volta i volta amb el mateix oli i la mateixa paella on hem tret les patates. (màxim un minut per costat) 


- Tot seguit afegim damunt les patates i la ceba.

- Pintem amb allioli cada tros de bacallà......i cap al forn. Gratinarem com a màxim uns 8 minuts, però vosaltres mateixos!!!! Ha de quedar dauradet però no massa torrat.



Avui hem posat bacallà, però podeu posar el que més us agradi a casa (lloms de rap, lloms de lluç, etc.... peixos de sabor més aviat suau.

Com m´agradaria veure 
per un foradet com us ha quedat!!!!

4 comentaris:

  1. Em pensava que seria més complicat, però entre que és molt ben explicat i millor il·lustrat, em sembla que podreu convèncer molta gent a que ho prepari i després se'n llepi els dits! :-)

    ResponElimina
  2. HOLA MIA!!complicat???? NOOO, et ben asseguro, que l´Agata i jo no tenim tan de temps com ens agradaria per pasar a la cuina, es per aixo que ens encanta compartir les nostres receptes, i mostrar que realment son molt facils d´elaborar. Gracies per donar-nos anims....aixo ens dona una carrega d´energia per continuar. ;)))) ens encantaria que si volguesis ens enviis una foto d´algun plat.

    ResponElimina
  3. Fa estona que llegeixo receptes de bacallà. Estan prou bé. Ara, m'adono que la majoria dels participants, dels alls en diuen dents d'all.

    ResponElimina
  4. No és que sigui perepunyetes. Alls o grans d'all. Cabeces d'alls.
    És ben fàcil.

    ResponElimina

Ens agrada saber la teva opinió, gràcies pel teu comentari.