dimecres, 30 de gener del 2013

Ceba amb orenga per acompanyar el peix a la planxa

Àgata  Albero



A casa la meva tia Conchín, sempre que obres la nevera saps que hi ha uns mínims i unes bases que no fallen. Ja us n'aniré parlant. Un capitol a part també és el seu congelador, que és un autèntic paradís de brous, croquetes, canalons,.....

Un dels imprescindibles per ella, i ja li ve de la seva mare (la meva àvia que mai no vaig conèixer) és aquest senzill sofregit de ceba amb orenga. Quan el tasteu acompanyat d'un bon peix frec del dia no us creureu que sigui tan barat i tan senzill.

Ingredients  (per acompanyar peix per 4)

4 cebes mitjanes de Figueres
oli verge
sal
orenga
2 dits d'aigua

Tallem la ceba molt fina i la posem a la cassola, amb un raig d'oli generós, a foc mínim i amb sal. 



Tot seguit hi posem l'orenga.


Tapem i remenem de tant en tant.

Passats 10 minuts afegim 2 dits d'aigua, remenem i tornem a tapar. Deixem 10 minuts més i apaguem.

Jo avui he fet rodanxes de lluç fresc i les he acompanyat amb tomàquets cherry ecològics i la ceba amb orenga.


3 comentaris:

  1. Hola, Àgata! Doncs m'encanta, la idea de barrejar la ceba amb l'orenga. Ahir vaig passar pel garden i en vaig comprar una de fresca, d'orenga, no trigaré... les bases van molt bé, oi? Petonets!

    ResponElimina
  2. Marina, ja em diràs què tal amb orenga fresca. Consulta: A la terrassa de casa que és molt assolellada creus que m'hi viuria?

    ResponElimina
  3. Recepta senzilla i deliciosa qué cuinem també a Crevillent.( Alacant) . Gràcies per posar-la.

    ResponElimina

Ens agrada saber la teva opinió, gràcies pel teu comentari.