dilluns, 14 de gener del 2013

Lluç de palangre amb carbassó i ceba de Figueres

Àgata Albero



Ara que toca fer dieta us proposo una recepta senzilla i poc calòrica, tant pels ingredients com pel tipus de cocció.

Aquest dissabte a la meva peixateria de confiança tenien un lluç que feia goig de veure. Vaig demanar que me'l netegessin per fer al forn sense espines ni cap. M'ho van preparar estupendament i a més vaig marxar amb un paquet a part per fer-me un brou de peix amb restes que tenien que va ser regal de la casa. 

Ingredients (per 4 persones)

1 lluç de 1.300 gr
2 cebes de Figueres
1 carabassó
brou vegetal
sal
oli


Pre-escalfem el forn a 180º.

Sofregim la ceba, que haurem tallat ben fina, amb una mica de sal i a foc molt baix. Uns 10 minuts, no més




Salem el lluç i el col·loquem en una safata de forn (la pell sempre a baix).

Aboquem la ceba per sobre i tot seguit el carabassó tallat a rodanxes molt fines.





Aboquem un rajolí de brou vegetal.

Tapem amb tapa o paper d'alumini, serà com una papillota.

Fem coure 30 minuts.

I ja ho tenim.






5 comentaris:

  1. Mmm..., té bona pinta. El provaré.
    Per qüestions de dieta acostumo a fer-me el lluç al vapor amb uns quants pèsols i una mica de bròquil. Es fa molt ràpid

    ResponElimina
  2. vaig a probar-lo avui, amb la mitat de ració , per a en Santi i per a mi. Després et dic com m'ha quedat.

    ResponElimina
  3. Avui l'he tornat a fer. És boníssim, finíssim. I en Santi se'l menja sense queixar-se. Felicitats.

    ResponElimina

Ens agrada saber la teva opinió, gràcies pel teu comentari.